Двигуни внутрішнього згоряння

Основні правила експлуатації двигунів внутрішнього згоряння

Обкатка

Перед початком експлуатації техніки потрібно виконати її попередню обкатка. Вона необхідна, для продовження служби двигуна. Під час фази обкатки рухливі деталі повинні спочатку притертися один до одного, тому що в приводному механізмі спостерігається підвищений опір від тертя нових запчастин. Обкатка проводиться протягом 1-1,5 години.

При обкатці забороняється тривалий час роботи двигуна в режимі холостого ходу, так як при цьому паливна суміш згоряє не повністю і не цілком видаляється з циліндра. Це призведе до утворення нагару і може викликати вихід з ладу поршневих кілець, поршня і циліндра. Допускається робота на холостому ходу протягом 15-20 хвилин з періодичної прогазовкою двигуна з інтервалом в 20-30 секунд. Потім необхідно продовжити обкатку в робочому режимі з невеликим навантаженням. Максимальну потужність двигун досягне після 1-2 повних заправок паливного бака.

 

Система запуску

Для техніки з системою запуску "ручний стартер" стартером слід користуватися обережно. Перед тим, як енергійно потягнути за його ручку, необхідно повільно витягунити трос стартера до відуччтя опору.

 

Свічки запалювання

Якщо двигун втрачає потужність, погано запускається, погано тримає обороти холостого ходу: перш за все перевірте свічку запалювання. Якщо свічка забруднена, слід її очистити та переконатися, що проміжок між електродами (0,5 мм). Свічку запалення слід замінити при необхідності.

 

На роботу свічки запалювання впливать наступні фактори:

• Неправильне регулювання карбюратора.

• Незадовільна якість палива.

• Брудний повітряний фільтр.

Ці фактори впливають на утворення нагару на електродах свічки, що може привести до збоїв у роботі або труднощах при запуску. Завжди використовуйте тільки рекомендований тип свічки! Використання невідповідних свічок може привести до пошкодження поршня або циліндра. Свічка запалювання, закручена з недостатньою силою затяжки буде перегріватися, що може привести до пошкодження двигуна. Якщо свічка запалювання перетягнена, це може привести до несправності блоку двигуна, потрібно його буде замінити. Фільтруючий елемент слід регулярно очищати, щоб запобігти проникненню в двигун сторонніх часток і пов'язаного з цим передчаснго зносу.

 

Повітряний фильтр

Якщо повітряний фільтр забруднений, то потужність двигуна знижується, а витрата палива збільшується. Експлуатація двигуна без фільтра повітря заборонена, оскільки це викликає прискорене зношування двигуна. Самовільна зміна налаштувань гвинтів жиклера карбюратора означає відмову від гарантійного обслуговування.

 

Зберігання техники

При тривалому зберіганні техніки без використання, потрібно злити паливо. При використанні старого бензину пуск двигуна буде складним. При зберіганні заправленої техніки в паливній системі можуть утворитися відкладення. В результаті цього може бути пошкоджений карбюратор та інші компоненти паливної системи. Час, протягом якого можна зберігати техніку, заправлену паливом, залежить від виду палива, температури в місці зберігання, кількості в баку. Паливо може почати створювати проблеми для двигуна вже через кілька місяців або навіть швидше, якщо паливо в момент заправки було НЕ свіжим.

 

Розглянемо особливості кожного виду двигуна, в залежності від виду пального.

2-х тактний бензиновий двигун

(використовується в мотобурах, оприскувачах, мотокосах, пилах ланцюгових)

Паливо

Двотактний двигун працює на паливнії суміші з бензину і моторного масла для 2-х тактних двигунів. Якість цих матеріалів істотно впливає на функціонування і термін служби двигуна. Невідповідні експлуатаційні матеріали або невідповідне співвідношення паливної суміші, можуть призвести до серйозних пошкоджень приводного механізму (клин поршня, високий знос і т.п.). Для приготування паливної суміші, ми рекомендуємо вам використовувати мінеральне масло для двотактних двигунів Sadko MO-2, бензин марки А-92. Бензин або моторне масло іншої якості можуть пошкодити двигун, засмітити кільця, дроти і паливний бак - подібні пошкодження не покриваються гарантією.

 

4-х тактний бензиновий двигун

(використовується в культиваторах, мотоблоках, мотокосах, мотопомпах, двигунах, генераторах)

Паливо

Для роботи с 4-х тактним двигуном не потрібно готувати паливну суміш, достатньо залити масло в картер, бензин в бак и можно починати працювати. Двигун працює значно тихше.

 

Моторне масло

Моторне масло істотно впливає на роботу двигуна і на тривалість служби техніки. Використовуйте якісне масло для чотиритактного двигуна. Не використовуйте ніяких спеціальних присадок до рекомендованих масел. Не змішуйте масло з бензином. Рекомендується використовувати масло SAE 10W-30. Якщо середня температура у Вашій місцевості відрізняється від звичайної, використовуйте масло з відповідним коефіцієнтом в'язкості. Коефіцієнт в'язкості SAE і категорія масла за класифікацією Американського нафтового інституту вказуються на упаковці моторного масла. Двигун розрахований на роботу при температурі повітря від -5 ° C до + 40 ° C. Використання неочищеної олії або масла для 2-тактного двигуна призведе до зменшення терміну експлуатації двигуна.

 

Повітряний фильтр

Забруднений елемент повітряного фільтра буде перешкоджати потоку повітря, що йде в карбюратор, знижуючи потужність двигуна. Забороняється використовувати для очищення фільтра повітря бензин або інші розчинники з низькою температурою спалаху. Вони є легкозаймистими, і за певних умов можуть бути вибухонебезпечними.

 

Дизельні 4-х тактні двигуни

(використовується в мотоблоках, двигунах)

Обкатка

Поки Ваш двигун ще є новим, додавання великих навантажень може скоротити термін його служби. Протягом перших 20 годин роботи дотримуйтесь правил обкатки.

  • Уникайте перевантажень. Уникайте будь-яких великих навантажень в період обкатки.
  • Своєчасно міняйте моторне масло. Замініть моторне масло після перших 20 годин роботи, а потім через кожні 3 місяці або 200 годин роботи.

 

Паливо

Використовуйте тільки дизельне паливо, найбільш підходяще для даного двигуна. Забезпечте відсутність пилу та води у паливі. Наявність пилу і води може призвести до серйозних пошкоджень паливного насоса високого тиску і форсунки. Паливо повинно мати октанове число вище 45 для запобігання важкого пуску, перебоїв і білого вихлопу. Не рекомендується використовувати замінники дизельного палива; це може привести до пошкодження компонентів паливної системи. Не заливайте паливний бак до горловини, залиште трохи вільного простору, щоб дати паливу можливість розширюватися. Під час заповнення паливного бака, завжди використовуйте фільтруючий екран. Після заправки щільно загорніть кришку паливного бака.

 

Повітряний фильтр

Засмічений фільтруючий елемент перешкоджає попаданню повітря в камеру згоряння. Це зменшує вихідну потужність дизельного двигуна, підвищує витрати масла і палива, ускладнює пуск. Обов'язково регулярно чистіть фільтруючий елемент. Не мийте фільтруючий елемент миючими засобами, тому що фільтруючий елемент даного типу оброблений маслом. Замініть фільтруючий елемент при зменшенні потужності або при появі вихлопу неналежного кольору. Ніколи не використовуйте двигун без фільтруючого елемента повітряного фільтра. Це може привести до швидкого зносу двигуна.

 

Для дизельної техникі з электростартером

Часто в дизельних механізмах використовується електростартер, для роботи якого використовується 12 вольтна акумуляторна батарея. Перевірка акумуляторної батареї проводиться щодня перед експлуатацією. Кількість електролиту в батареї зменшується при постійній зарядці і розрядці. При недостатній кількості електроліту в акумуляторної батареї двигун може не запуститься, тому що на стартерний мотор подається мала кількість електричної енергії. Слідкуйте за тим, щоб рівень електроліту завжди знаходився між верхнім і нижнім межами. При заливці надмірної кількості електроліту він може вихлюпуватися і викликати корозію розташованих поруч частин. Електролит акумуляторної батареї містить сірчану кислоту. Захистіть Ваші очі, шкіру і одяг. У разі контакту з електролитом ретельно промийте водою уражене місце, особливо очі, і терміново зверніться за медичною допомогою. Акумуляторні батареї випускають водень, який може бути дуже вибухонебезпечним. Не паліть і не допускайте наявність полум'я або іскор біля акумуляторної батареї, особливо під час зарядки. Ніколи не використовуйте засоби для полегшення пуску, такі як ефір, бензин, розчинник для фарби або інші летючі рідини або гази.

 

Моторне масло

Ніщо не впливає на характеристики і термін служби Вашого двигуна сильніше, ніж використовуване в двигуні масло. При використанні недоброякісного масла, або якщо моторне масло не замінюється регулярно, значно підвищується небезпека заклинювання поршня, залягання поршневих кілець, прискореного зносу гільзи циліндра, підшипників та інших рухомих компонентів. Термін служби Вашого двигуна може значно скоротитися. Ми рекомендуємо використовувати масло типу CD по експлуатаційної класифікації API. Завжди використовуйте масло з в'язкістю, що відповідає температурі навколишнього середовища, в якій працює двигун. При виборі масла для Вашого двигуна використовуйте таблицю, яка є в "Керівництві по екслуатаціі" вашої техніки.

При перевірці рівня масла переконайтеся в тому, що двигун знаходиться в горизонтальному положенні. Якщо двигун нахилений Ви можете залити занадто багато або занадто мало масла.

При перевірці рівня масла просто опустіть щуп в масляний піддон. Не вкручувайте щуп. При перевірці рівня масла двигун повинен знаходитися в горизонтальному положенні і не робити. Прі експлуатації двигуна з недостатньою кількістю моторного масла двигун може отримати пошкодження. Також небезпечно заливати в двигун занадто багато масла, тому що його загоряння може привести до раптового збільшення оборотів двигуна. Перед пуском двигуна завжди перевіряйте рівень масла і доливайте його при необхідності. Зливайте масло, поки двигун теплий. Повністю злити масло з холодного двигуна важко.

 

Зупинка двигуна

При зупинці двигуна зменшуйте навантаження поступово. Не зупиняти двигун швидко, оскільки це може привести до ненормального підвищення температури. Не зупиняйте двигун важелем для скидання тиску.

Присоединяйтесь к нам